Ostatné desaťročie prinieslo zreteľné oteplenie ovzdušia, čo najmä v lete ústi do neznesiteľných horúčav. Zhoršuje sa komfort života v domácnosti i na pracovisku, v aute i vo verejných dopravných prostriedkoch. Nepomáhajú otvorené okná ani prievan, ventilátory nestačia. Prvé minúty jazdy v rozpálenom automobile sú adrenalínové.
Ak pri teplote tridsať a viac stupňov necháme automobil stáť na priamom slnku a po hodine chceme odísť, znamená to zničujúci ohrev. Hoci môže byť vodič zvyknutý na dlhšie pobyty v klasickej saune, kde je aj viac ako osemdesiat stupňov, alebo trénuje bikram jogu – špecifickú kolekciu jogových cvičení v prostredí s teplotou nastavenou na 43 stupňov Celzia, je prehriatie v aute neznesiteľné. Vnútri môže teplota stúpnuť až na sedemdesiat stupňov Celzia. Ak nie je kabína pred naštartovaním poriadne vyvetraná, už po prvých minútach jazdy v meste sa šoférovi výrazne zrýchli srdcová frekvencia a dýchanie. Po chvíli prichádza bolesť hlavy aj závraty, príznaky podobné úpalu. Aj v solídne vetranom aute bez funkčnej klimatizácie môže byť teplota za jazdy o tretinu vyššia ako vonku. Niekedy sa priblíži až k päťdesiatim stupňom. Keď sa rozpálené auto dostane do zápchy, hrozí prehriatie organizmu vodiča, zvyšuje sa podráždenosť aj agresivita. Automobilky už tlačia na vývoj zariadení, ktoré by autá ochladzovali aj počas parkovania. Testujú sa ventilátory na solárny pohon, ktoré majú kabínu prevetrať, i rôzne varianty autoskiel.