Väčšinu ľudí odcitovaných na najbližších riadkoch poznáte. Minimálne podľa výzoru, oblasti či skôr športu, kde pôsobia. Biznis, v ktorom sa však táto neveľká skupina ľudí ocitla, je o nich aj bez nich. Ich mená a tváre sa stali značkami zarábajúcimi na seba a prinášajúcimi zisk iným firmám. Je to pridaná hodnota, ktorú asi ako jedinú netreba zdaňovať, hoci zisky z nej sú obrovské.
Napriek tomu je reklamný obchod so športovými osobnosťami na Slovensku relatívna novinka. Čakalo sa zrejme na čas, keď sa už môžeme oprieť o niekoľko jednotlivcov zo športu, a nielen do nemoty o tých populárnych z divadelných dosiek, na čas, keď to, že sa objavia na obrazovke v najsledovanejšom čase, už neprinesie nával závisti. Jednoducho na čas, keď dozreli oni aj diváci.
Vo svete je to účinnejšia forma podpory vlastnej kariéry ako „doping“ od sponzorov. Podľa prieskumov amerických agentúr si až trojnásobne viac ľudí vie vybaviť konkrétneho športovca v súvislosti s reklamou či produktom ako priamo so športovým výkonom. Chytiť takúto vlnu je výrazný zvrat v živote a znamená popri športe prekročiť prah brány tvrdého biznisu. Na tom prahu sa už dnes tlačia viacerí.