Na prijímací pohovor sa treba pripraviť
V normálnych spoločnostiach (často) prijímajú zamestnancov podľa pohovorov. Ich absolvovanie nikdy nebolo ľahké, ale v súčasnosti je ešte náročnejšie ako kedykoľvek predtým. Firmám trvá oveľa dlhšie, kým si z množstva záujemcov vyberú a pohovory sú často viackolové. Mnoho vecí majú spoločné. Zamestnávateľ má záujem o ľudí samostatných, všestranných, sebaistých, pripravených na prácu v tíme, schopných dokončiť, čo začali. A na pohovore má každý len krátky čas, aby presvedčil. Vie to aj autor bestselleru, ktorý pohovorov ako uchádzač absolvoval desiatky a ako zamestnávateľ tisíce. Skúsenosti zhrnul do 101 odpovedí, ktoré by mali viesť k úspechu. Hneď na začiatku knihy uvádza odpovede a správanie, ktoré uchádzača vyradí už na začiatku. Napríklad neskorý príchod na pohovor, oblečenie, výzor, cigaretový zápach či prehnaná úprimnosť. Nasledujú dve kapitoly ponúkajúce podrobný popis práce, ktorú treba urobiť, a veľa okolností, ktoré treba zvážiť predtým, ako záujemca zamieri na prvý pohovor. Osem kapitol rozdeľuje 101 otázok do tematických okruhov a najmä odpovedí. Za každou je podtitulok: Čo chcú počuť. Autor vysvetľuje, čo skúšajúci otázkou sleduje a akú informáciu sa snaží jej prostredníctvom získať. Potom nasleduje podtitulok Zelená – obsahuje niekoľko správnych odpovedí, ktoré by mali skúšajúcim ulahodiť. Podtitulkom Červená sú rôzne varianty odpovedí, ktoré uchádzača neposunú k cieľu, skôr ho diskvalifikujú. Odpovede v knihe rozhodne nie sú na to, aby sa ich uchádzač naučil naspamäť a pred komisiou odrecitoval. Ide o typové odpovede, ktoré treba pochopiť. Klamanie na pohovore sa skôr či neskôr vypomstí. Prísť na pohovor nepripravený je trestuhodné a rovnako neodpustiteľné je neprečítať si vopred túto knihu. Ak nezabezpečí okamžité prijatie, určite pomôže vyvarovať sa zbytočným sklamaniam.(md)