V druhom ročníku súťaže Diamanty slovenského biznisu sú na prvých priečkach hodnotenia firmy s rôznym zameraním. Venujú sa obchodu, servisu, stavebníctvu, informatike, strojárstvu... Všetky však majú spoločnú charakteristiku. Založili a vedú ich ľudia, ktorých to baví. Rovnako dôležité je, že sa orientujú na výrobky a služby s vysokou pridanou hodnotou.
Hneď druhý ročník súťaže Diamanty slovenského biznisu bol „krízový“. V roku 2009 vrcholila recesia, firmám sa darilo menej. Tomáš Jurík zo spoločnosti Coface Slovakia, ktorá je spoluorganizátorom súťaže, hovorí: „Pokles počtu firiem, ktoré splnili tento rok kritériá, bol výrazný. Zatiaľ čo v predchádzajúcom ročníku prešla kvalifikačnými kritériami tisícka firiem, v tomto ročníku to bola len štvrtina. Najviac negatívne zasiahol, samozrejme, ukazovateľ ziskovosti a čiastočne aj zadlženosti.“