Možno to mala byť práve Audrey Hepburnová, ktorá vo filme Prázdniny v Ríme na kolenách Gregoryho Pecka a útlom skútri vyrobila prvý bedeker moderného Ríma. A cesta po tomto meste je akoby cesta po stopách scenáristu Daltona Trumba. Mal totiž o Ríme skvostnú predstavu ako o mieste, ktoré plní sny a kde odosobniť sa je samozrejmosťou.
Medzi Rímom a inými svetovými metropolami je jediný rozdiel. Vždy to bol a v porovnaní s nimi bude senior. Jednoducho o niečo starší, obitejší, o kúsok skúsenejší a nezabudnuteľnejší, s tými sexi sivými uličkami ako vlasmi vyzretejšieho muža. Hoci sa na zaslúžený dôchodok zrejme nikdy nedostane. Akékoľvek Prázdniny v Ríme sú dobrou klasikou.
Dalton Trumbo o svojej predstave Ríma v scenári nezabudnuteľného filmu premýšľal vo väzení, kam ho odsúdili, pretože v ňom Američania videli, paradoxne, komunistu. Rím mu na scenári zarobil 55-tisíc dolárov, ktoré poslal rodine, aby prežili, kým sedel. Až posmrtne za potulky Rímom vo filme dostal Oscara. Že táto pocta sa mu ujde, určite tušil ešte počas života.