Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Nie je džíp ako Jeep

Automobilová značka sa neustále vyvíja novými vozidlami

Sú autá, ktorými chodia ľudia do práce, sú limuzíny, ktoré ich vozia do divadla, sú vozidlá na dlhé cesty, iné sa viac uplatnia na lesných chodníkoch. Niekomu stačí jedno jediné auto, musí sa však volať džíp a fanúšikovia značky hovoria, že nie je nad Jeep.

Značka Jeep vznikla pred osemdesiatimi rokmi a zaradila sa do radu legiend, jej menom oslovujú všetky terénne vozidlá – čo je z pohľadu výrobcov iných značiek absolútna chyba. Akokoľvek, Jeep je len jeden. A darí sa mu. V auguste 2010 polovicu z predaja skupiny Chrysler Group mimo Severnej Ameriky tvorila práve značka Jeep. Lídrami sú typy Wrangler a Wrangler Unlimited.

SkryťVypnúť reklamu

Jeep sa pôvodne volal Willys MB a slúžil v americkej armáde. V druhej svetovej vojne a neskôr v kórejskom konflikte sa stal symbolom Ameriky. Pretože sa toto auto dostalo takmer všade, čoskoro si ho obľúbili aj civilisti. Dodnes je malou záhadou vznik názvu Jeep. Časť „teoretikov“ sa nazdáva, že slovo džíp vzniklo zo skratky GP, ktorá v angličtine znie džíp. Je to síce málo romantické vysvetlenie, ale pravdepodobné.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4G6G na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4G6G na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 42 140
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 113
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 875
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 408
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 963
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 907
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 342
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 214
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 073
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 953
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: SUV

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

12 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

2 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan