Hoci jeho priezvisko navráva, že počúvaniu okolia sa priveľmi venovať nebude, ako to zvyčajne býva, je to presne naopak. Axel Hluchy, šéf Makro Cash & Carry pre Českú a Slovenskú republiku, tvrdí, že jeho prácou je predovšetkým počúvať zákazníkov a ľudí s dobrými nápadmi.
Hoci otec Axela Hluchého má korene na Morave, regionálny šéf Metra po česky ani po slovensky nehovorí. Otec A. Hluchého odišiel do Düsseldorfu a v Nemecku jeho syn vyrástol. Žije v Prahe, po Slovensku a Česku však cestuje často.
„Necestujem preto, aby som našiel chyby. Na to mám operačných riaditeľov, ktorí sú za to zodpovední. Zisťujem, čo zákazníci majú a čo nemajú radi. Zisťujem, čo môžeme urobiť lepšie pre klientov, rád sedávam s tímami z jednotlivých obchodov, počúvam ich a skúmam, či nemajú dobré nápady, ktoré by sme mohli použiť aj v iných obchodoch nášho reťazca. Máme napríklad veľmi úspešné projekty na Slovensku, ktoré kopírujeme v Českej republike. A ak zistíme nejaké pekné veci v Česku, prenesieme ich na Slovensko,“ hovorí manažér. A. Hluchy pred pôsobením v Prahe pracoval v Bulharsku a sedem rokov na Ukrajine, odkiaľ rozbiehal aj sieť veľkoobchodov v Rusku.