Biznis s kávou si vyžaduje obrovské skúsenosti a znalosti. Vyplýva to z tvrdení riaditeľa pre nákup kávy spoločnosti Tchibo Andreasa Christmanna. V oblasti obchodu s touto komoditou pôsobí už tri desaťročia, polovicu z tohto času si v nemeckom koncerne „vychutnáva“ degustátorskú, cestovateľskú a obchodnícku slobodu.
Ako sa testuje
Skôr ako sa Andreas púšťa do veľkých obchodov s kávovými druhmi Arabica či Robusta, starostlivo skúma doručené vzorky zo všetkých pestovateľských kútov sveta. Je to doslova alchýmia. V rukách odborníka musí prejsť káva pražením, fermentovaním či mletím v špeciálnom mlynčeku. Presne osem gramov pomletej suroviny sa navyše vloží do porcelánového filtra a trikrát preleje horúcou vodou – vtedy najlepšie vystupuje aróma lahodného nápoja.