Keď má živnostník viac ako jednu zárobkovú aktivitu, k tomu internetový obchod a ešte plánuje otvoriť hotel, asi sa bude vedieť riadne obracať. Prvé prekvapenie je, že ten živnostník je žena – Ľubica Chlpíková. A druhé, že začínala od nuly. Na ulici predávala Nota Bene.
V zabehnutých ekonomikách, predovšetkým na americkom kontinente, nie je nezvyčajné, ak sa úspešný manažér prepracuje do vedenia od piky. Začne ako robotník a časom je na vrchole. Je to výhodné, pretože pozná všetku prácu, ktorú jeho podriadení robia, a nemá od začiatku priveľmi šéfovské móresy ako rôzni rýchlokvasení manažéri po piatich rokoch manažérskeho štúdia. V Európe je už podobný postup v kariére menej bežný a tiež je tu menej prípadov amerického sna, keď sa človek doslova z ničoho stal úspešným. Hoci aj na Slovensku sa dajú nájsť netradičné podnikateľské príbehy, v ktorých sa do biznisu dostal človek z ulice. Doslova. Keď sa redaktor Profitu stretol s Ľubicou Chlpíkovou, balila akési balíky. „Musím ich ešte odniesť na poštu a potom mám strihanie v Devínskej Novej Vsi,“ hovorí predtým, než si nájde čas sadnúť ku káve a podebatovať. Balíky sú objednávky z jej internetového obchodu a strihanie je nosná časť jej podnikania. Ľubica je živnostníčka. Strihá psíky, má vlastný internetový obchod, chová a predáva šteniatka, pracuje na hoteli pre psíky a ešte si privyrába upratovaním. Samozrejme, že popritom stíha starostlivosť aj o malého syna. Poviete si, šikovná žena, jej príbeh však ešte pred pár rokmi taký príjemný nebol.
Nápad chcel čas