Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Nie trh – kríza preveruje

Desať stratégií na prekonanie recesie

V Spojených štátoch nedávno skúmali, ako si počínali moderné firmy počas veľkých recesií v rokoch 2000 až 2002. Zo skupiny spoločností, ktoré do recesie vstúpili ako špičkové, vypadlo 47 percent ešte predtým, ako sa kríza skončila. Trinásť percent predtým priemerných či slabších firiem sa vyšplhalo medzi tie najlepšie. Bola to zmena v konkurenčnom poradí, ktorá odvetvie obrátila naruby a odohrala sa len za dva roky.

Tento moment zaujal Geoffa Colvina, redaktora magazínu Fortune, natoľko, že skúmal, čo viedlo tých trinásť percent k úspechu. Vyšlo mu, že existuje desať stratégií, ktoré umožnia manažmentu podniku nielen krízu prežiť, ale vyťažiť z nepripravenosti ostatných. V trinástich kapitolách čitateľovi približuje, prečo je recesia dobrou príležitosťou na získanie náskoku pred ostatnými, ako sa prispôsobiť hospodárskej kríze, ako zvýšiť hodnotu svojho kapitálu, ako porozumieť finančnej realite biznisu počas recesie a využiť ju vo svoj prospech. Pozornosť venuje aj vyrovnaniu sa s prichádzajúcimi problémami a vyhnutiu sa novým. Radí, ako porozumieť riziku, využiť ekonomický pokles k osobnému rastu či poučiť sa z krízy. V knihe pritom nejde len o teoretizovanie, ale text je podložený desiatkami príkladov z reálneho života. Autorovi je jasné, že jednotlivé riešenia nemožno brať ako návod na použitie, ale ako pomôcka pre pochopenie filozofie danej situácie sú nenahraditeľné. Ak napríklad hovorí, že znižovanie cien nie je nutnosť a je to riskantnejšie, ako by sa zdalo, uvádza príklad troch výrobcov (Colgate-Palmolive, Procter & Gamble a Unilever), ktorí počas krízy zdražovali a prešlo im to. Na druhej strane prezentuje výrobcov luxusného tovaru, ktorí ceny výrobkov znížili až o polovicu a dostali sa do veľkých problémov. Do tretice je inšpirujúci postup hotelovej siete Ritz-Carlton. Tá síce cenu neznížila, ale ponúkla služby navyše.(md)

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4GJX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4GJX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 562
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 650
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 332
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 943
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 570
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 313
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 624
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 509
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 350
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 296
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu