Biznis tvorí z veľkej miery psychológia. Tvorí však aj psychológiu biznis? Minimálne dotvára. Radomír Masaryk sa venuje obom. Konzultant a prekladateľ, ktorý donedávna pôsobil aj ako vysokoškolský pedagóg, v rozhovore o výskumoch, slovenskom spotrebiteľovi, reklame a psychológii trhu.
Existuje vzťah medzi psychológiou a svetom biznisu?
Psychológia má obrovské miesto pri podpore rozhodovania, pretože súčasná ekonomika prináša obrovský tlak na efektivitu. Mnohé inštitúcie dlho fungovali spôsobom, že ich reklama a marketing boli na báze „spray and pray“. Bezhlavo rozprašujem a pritom sa modlím, aby mi podarilo zasiahnuť cieľ. Mali veľa peňazí, necítili zásadný tlak na efektivitu a mohli si dovoliť takmer čokoľvek. Keď to nevyšlo, tak ukončili spoluprácu so svojou reklamnou agentúrou, najali nejakú inú a sledovali, čo vyprodukuje.