Pred troma mesiacmi som sa sťahoval a keďže nemám v banke nastavený trvalý príkaz, zabudol som uhradiť jednu splátku splátkovej spoločnosti. Zistil som to až po určitom čase, takže ma zaujíma, ako sa klient môže dostať do registra neplatiteľov, aké údaje sa tam zhromažďujú a či si môžem niekde overiť, aké informácie o mne register vlastne má.
Online register záujmového združenia SOLUS obsahuje informácie o klientoch členských spoločností združenia – fyzických osobách, ktoré závažne porušili svoju povinnosť riadne a včas splácať svoje zmluvné záväzky u niektorého člena združenia. Do databázy nie sú zaradené údaje v prípade klientovho krátkodobého porušenia zmluvných povinností, ale sú v nej údaje o klientoch, ktorí niekedy ani nechcú danú situáciu riešiť. V zásade možno zovšeobecniť, že hlavnou podmienkou pre zaradenie dlžníka do registra je, že dlhuje najmenej dve splátky alebo jednu poslednú splátku. Register obsahuje údaje nevyhnutné na identifikáciu klienta, údaje o type porušenia povinnosti splácať, o dlhu klienta a o produkte, z ktorého dlh vznikol. Člen združenia sa však nedozvie informáciu o tom, ktorej spoločnosti klient dlží. V registri sa nachádzajú aj údaje o tom, že dlžník, ktorý bol zaradený do registra, svoje splatné záväzky urovnal. Záznam o dlžníkovi je však v registri len určitý čas – v závislosti od typu porušenia zmluvy je z registra automaticky vymazaný po troch mesiacoch alebo troch rokoch od úhrady dlžnej sumy po splatnosti. Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti vyžadovať informáciu o tom, či je v registri vedená.