Slovenské televízie majú ťažkú úlohu. Snažia sa prilákať domáceho diváka a udržať ho pri obrazovke, aby sledoval reklamný blok. V konkurencii satelitných programov a internetu je to takmer nemožný boj. Menšie rozpočty, úzky okruh profesionálov a malá divácka základňa sú veci, ktoré tlačia tvorcov, aby vyhoveli väčšinovému divákovi. Sledovanosť sa stala modlou číslo jeden, pridaná hodnta odchádza pod tlakom komerčných úspechov. Tvorcovia televíznej zábavy zdôrazňujú, že sú remeselníci, nie mágovia a tvorba zábavy nie je umenie, ale biznis, kde sa kalkuluje s emóciami divákov.
Nedávno všeobecný spoločenský rozruch vyvolala Martinka z Farmára a zdá sa, že sa jej mediálna púť nekončí. Ľudia si ju spätne prezerajú na videách na internete a televízia jej dáva ďalší priestor. Naposledy ju sledoval každý druhý divák, ktorý bol pri televíznej obrazovke. Inteligentná zábava v slovenských televíziách sa vzďaľuje aj nástupom tureckej telenovely v hlavnom vysielacom čase, ktorá láme rekordy sledovanosti.
Ľudia zo zákulisia televíznej zábavy krútia hlavami a poukazujú na to, že slovenský divák ich vždy dokáže prekvapiť. Nikdy sa však nedá presne odhadnúť, čo bude v momentálnej spoločenskej situácii najviac fungovať. Ani overená zahraničná šou či seriál nemá nič isté. Na Slovensku prepadli aj niektoré úspešné zahraničné akvizície, seriály či projekty od českých susedov.