Môžete mať skvelý nápad na podnikanie, ktorému veríte. A k tomu rozumný biznisový plán s chuťou ísť do rizika. A možno len chcete zobrať život do vlastných rúk. Zdroje by sa našli, ale nápady chýbajú. Nič to. Nápad, ktorý je úspešný po celom svete, si môžete hoci aj kúpiť. Napríklad na reťazec rýchleho občerstvenia Subway.
Princíp podnikania v rýchlom občerstvení s kúpeným nápadom a pod overeným manuálom väčšine Slovákov evokuje McDonald’s. Nečudo, kalifornská sieť bistier je svetovou modlou fast-foodu pre masy, a preto aj symbolom globalizácie. McDonald’s však najväčším fast-foodom nie je. Pokiaľ ide o prevádzky, prvenstvo si potichu užíva práve Subway. Prvá prevádzka reťazca Subway na Slovensku už bude mať tri roky, medzičasom sa otváralo desať a ďalších minimálne desať fast-foodov tejto značky je na ceste. Okrem Bratislavy ich môžete nájsť napríklad v Žiline, Košiciach, Banskej Bystrici či v Trenčíne. Lídrom je dokonca Subway aj na kľúčovom americkom trhu. Už od roku 2001. Sendvič pod jednou značkou si môžete vo februári 2011 dať v 34 098 reštauráciách po celom svete. McDonald’s je dvojkou s počtom 32-tisíc reštaurácií. Subway pritom pred desiatimi rokmi nemal ani polovicu.