Každý vedúci pracovník či majiteľ podniku si dáva otázku, ako získať pred ostatnými konkurenčnú výhodu, pre koho, ako a čo presne bude podnik v budúcnosti vyrábať. Jednoducho, zamýšľa sa nad stratégiou. Podnikové stratégie sú pritom plány, voľby a rozhodnutia použité na to, aby priviedli spoločnosť k väčšej ziskovosti a úspechu. Nápaditá a dobre premyslená stratégia je impulzom pre komerčný úspech. Naopak, zlá stratégia môže doviesť podnik až k bankrotu. Preto je pri vytváraní úspešného podniku dôležité pochopiť, čo dobrú stratégiu tvorí. Rovnako dôležité je, aby bola zrozumiteľne a účinne predstavená všetkým, ktorí sa podieľajú na jej zavádzaní – a tiež akcionárom a investorom.
Uznávanou učebnicou stratégie je publikácia úspešného spisovateľa, kouča a konzultanta v oblasti rozvoja podnikania Jeremyho Kourdiho z Veľkej Británie. V troch častiach oboznamuje manažérov a majiteľov spoločností, aké pasce na nich striehnu a aké rozhodnutia treba prijať pri ich prekonávaní. Najskôr vysvetľuje chápanie stratégie, pričom poukazuje najmä na rozdielne pohľady na túto činnosť. V druhej časti upozorňuje, ktoré sily stratégiu formujú, aké existujú v tejto oblasti scenáre, zdroje a ako sa stratégia tvorí, aj čo je strategické myslenie. V najrozsiahlejšej tretej časti oboznamuje s víziami, implementáciou, strategickými inováciami, so strategickým rozhodovaním, konkurencieschopnosťou a orientáciou na zákazníka, s odbytom, marketingom a budovaním značky. Samostatné kapitoly venuje riadeniu vedomostí a informácií, riadeniu financií a riadeniu rizík. V závere prináša publikácia azda najdôležitejšie informácie – množstvo rád a zásad potrebných pri vedení ľudí – na nich totiž podnik existenčne závisí. Zásady, ktoré tu zdôrazňuje, majú pritom pre vedúcich pracovníkov univerzálne použitie, nielen pri tvorbe stratégie podniku.(md)