Na Slovensku teraz pôsobí zhruba päťtisíc advokátov. Ďalších okolo dvetisíc koncipientov sa na povolanie advokáta pripravuje. Všetkým šéfuje Tomáš Borec, pravdaže iba obrazne. Je totiž predsedom Slovenskej advokátskej komory, ktorá má výsadu, že sa stará o samoreguláciu advokátskeho stavu.
Na otázku, čo musí urobiť právnik pre to, aby sa dostal do elity advokátskeho stavu, odpovedá: „Podstatné je, že advokát musí byť veľmi usilovný, veľmi schopný a, samozrejme, potrebuje aj kus šťastia. Je to ako v iných povolaniach. Rozhodujúce je často aj to, od koho sa budúci advokát učí, kto mu ukáže, ako sa advokácia správne robí. Advokáti si nemôžu robiť reklamu, prezentujú sa len prácou. Len kvalitou presvedčia klientov. A tí si ich potom vyberajú aj na zložitejšie kauzy, odporúčajú ich známym. Vždy je to o osobných schopnostiach jednotlivcov,“ zhŕňa T. Borec.
Skutočnosť, že advokáti si nesmú robiť reklamu, je pre laika nepochopiteľná. „Je to tak dané v predpisoch. Chceme to zmeniť, predpis je už zastaraný. Obmedzenie si dali advokáti do vlastných predpisov prakticky v celej Európe už dávno. Vo viacerých krajinách však už reklamu povolili,“ naznačuje vývoj predseda komory.