Minulá generácia detí trávila rozoberaním a opravovaním vecí podstatne viac času ako súčasná. Hoci to mohlo mať neraz bolestivé následky, lebo deti chodili domov poudierané, minimálne podvedome vedeli, ako v reálnej praxi fungujú pravidlá mechaniky a fyzikálne javy.
Dnes deti vyrastajú s digitálnymi technológiami a internetom, vďaka čomu nepochybne získavajú do života užitočnú výbavu. Spôsob života dnešnej spoločnosti ich však ochudobňuje o mnohé skúsenosti, o ktoré ich rodičia a prarodičia nemali núdzu. Pokazený bicykel ide rovno do servisu a káričku skladať netreba, lebo v obchode sa dajú vybrať detské motorky, formuly a džípy pre všetky vekové kategórie a rôzne hrubé peňaženky.
Stanislav Čekovský, výkonný riaditeľ soft- vérovej firmy Anasoft APR, vidí rozdiely medzi spôsobom, akým vyrastali deti v minulosti a akým vyrastajú dnes, na dvoch vlastných potomkoch. Navyše, keď im pomáhal so školskými úlohami, bol zo spôsobu výučby na základnej škole rozčarovaný. „Fyzika sa u nás učí ako slovenčina, lebo z nej vypadli praktické veci,“ hovorí.