Spoločnosti Coca-Cola a Heinz oznámili strategické partnerstvo, ktoré umožní výrobcovi kečupov pri výrobe obalov používať špeciálnu technológiu Coca-Coly, takzvanú PlantBottle, čiže „rastlinnú“ fľašu. Coca-Cola po prvý raz PlantBottle predstavila v roku 2009.
Fľaša z tridsiatich percent vyrobená z brazílskej cukrovej trstiny a tým menej závislá od využitia nerastných a neobnoviteľných zdrojoch v porovnaní s klasickými PET fľašami. Funkčnosťou a vzhľadom je úplne rovnaká, ale je plne recyklovateľná. V roku 2010 ich spoločnosť vyrábajúca nápoje používala pri šiestich produktových značkách v Amerike a ďalších ôsmich štátoch a naplnila viac ako 2,5 bilióna fliaš. Tento rok by mal byť počet „rastlinných“ fliaš dvojnásobný. V budúcnosti Coca-Cola plánuje zvýšiť podiel rastlinnej zložky na výrobu obalov až o sto percent, ako hlása vo svojom videu, aby prispela k záchrane prírody. Materiál vyrobený z rastlín bude oproti rope cenovo stabilnejší a v budúcnosti predovšetkým ľahšie dostupný.
Heinz bude PlantBottle využívať globálne a v roku 2011 plánuje uviesť 120 miliónov týchto fliaš. Zavedenie „rastlinnej“ fľaše bude pre Heinz najvýraznejšou zmenou, odkedy prvýkrát predstavila plastovú fľašu v roku 1983. Aktivita je pre Heinz zároveň ďalším krokom v rámci programu globálnej udržateľnosti k napĺňaniu záväzku spoločnosti znížiť emisie, odpad a spotrebu vody minimálne o 20 percent do roku 2015, uvádza stránka Strategie.hnonline.sk.