Alexander Kjerulf má užasnú samozvanú funkciu výkonného šéfa šťastnej spoločnosti. Expert na šťastie v práci prednáša a konzultuje vo firemných prostrediach na celom svete. K jeho klientom patria Hilton, IKEA, Lego, IBM, DaimlerChrysler či Hewlett-Packard. Ako hovorí tento Dán, iba šťastní zamestnanci majú dlhodobo vysokú výkonnosť, vytvárajú dobrú atmosféru a urobia zákazníkov spokojnými.
Niekto má zdravie, peniaze aj rodinu, ale nie je šťastný. Prečo?
Podľa výskumu amerického Gallupovho ústavu až 84 percent ľudí urobí šťastnými 30-percentné zvýšenie platu. Po troch mesiacoch túžia po ďalšom 30-percentnom zvýšení platu. Tento jav je ľudskej bytosti vlastný a nazýva sa hedonistická adaptácia. V podstate všetko v živote robíme preto, aby sme boli šťastní. Často vieme povedať, čo nemáme radi. Nevieme však, čo nás urobí šťastnými.