Zmeniť vnímanie značky alebo firmy, ktorá nemá dobrú povesť, ale má veľa peňazí, je výzva. Najmä ak sa firma rozhodla prekopať svoju filozofiu od základov a skončiť s tým, čo jej povesť pokazilo.
Podobne to platí aj pri politikoch. Možno aj preto si prestížna konzultantská firma Monitor Group z amerického Bostonu povedala, že požiadavku zlepšiť imidž terorizmom ovenčeného líbyjského vodcu Muammara Kaddáfího môže byť dobrý krok. A tiež biznis. Za PR kampaň dostávala tri milióny dolárov ročne plus preplatenie ostatných výdavkov. Informuje o tom v rozsiahlej reportáži na svojej spravodajskej stránke televízia CNN.
PR kampaň pre líbyjského vodcu bola pochopiteľne tajná. Hoci prišla v čase, keď sa Líbya otvárala svetu, M. Kaddáfí uznal zodpovednosť za atentáty v Lockerbie a pridal sa na stranu Západu v boji s terorizmom. Monitor Group, „strategická konzultačná firma zameraná na otázky vrcholového manažmentu, ktoré sú dôležité pre dlhodobú konkurencieschopnosť“, je v súčasnosti za svoje PR aktivity pre bývalého teroristu kritizovaná. A predstavitelia firmy vo vlastných radoch vyšetrujú, čo všetko vlastne pre dnes už znova od demokracie odkloneného vodcu urobili.