Príklad z praxe. Do automobilového podniku prijali vysokoškoláka-strojára na manažérsky post. Prvých päť mesiacov strávil ako robotník pri výrobnom páse, postupných procesoch a inovatívnych postupoch. Potreboval sa naučiť ovládať veci, ktoré bude v budúcnosti riadiť a často o nich aj rozprávať. Firmy dnes menia stratégiu a začínajú si podchytávať vysokoškolákov.
Je dobré naučiť sa niečo od skúsenejších. Podpore spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR) sa už dvadsať rokov venuje britská organizácia Business in the Community. Jej členskú základňu tvorí 750 britských spoločností. Definícia pojmu spoločenskej zodpovednosti podnikov určite nie je jednoduchá. Všeobecne by malo ísť o podnikanie, z ktorého procesov a výsledkov má prospech široký okruh ľudí.
Aj na Slovensku vzniklo v roku 2004 združenie firiem pod názvom Business Leaders Forum, ktoré má dnes 23 členov. Tí sa dobrovoľne rozhodli začleniť a presadzovať sociálne, etické a environmentálne zásady do firemnej stratégie. A práve inšpirácia západnými krajinami by mala viesť k tomu, aby sa idea o úlohe spoločenskej zodpovednosti slovenských firiem nezvrhla iba na reklamnú kampaň a vylepšovanie imidžu, ale riešila skutočné spoločenské problémy. Napríklad aby v školstve, zdravotníctve či pri ochrane životného prostredia prinášala reálne výsledky a s tým spojené investície.