Slovensko má od Sillicon Valley ďaleko. Investorov malý trh veľmi neláka a zakladatelia stránok sa cudzieho zásahu boja. Tvorcovia webových projektov teda podnikajú zväčša s vlastným kapitálom a len skromne. Internetový konzultant Tomáš Bella však vidí nádej.
Ako sa za postatných desať rokov zmenila situácia na slovenskom webe?
Najzaujímavejším trendom je, že v porovnaní so situáciou spred niekoľkých rokov zrazu existuje komunita ľudí, ktorí majú veľké ambície robiť projekty, zháňať investorov a tvoriť niečo, čo zasiahne aj za hranice Slovenska. Začali vznikať moderné konferencie a stretnutia ako napríklad Startupcamp, Unicamp či Barcamp. Na prednáškach a diskusiách sa tam stretávajú nadšení mladí ľudia plní nápadov, ktorí k schádzaniu predtým nemali veľkú príležitosť. Myslím si však, že sme ešte len pred fázou, keď z týchto projektov bude vidno prvých víťazov, ktorí budú bodovať aj v zahraničí.