Od začiatku apríla platí v zdravotných poisťovniach nová kategorizácia pre očné optiky a optické výkony. Dospelým sa prepláca čoraz menej, priplatilo sa deťom. Boj o zákazníka medzi optickými sieťami a individuálnymi predajňami sa vyostruje.
V dnešnom svete obchodných sietí a nákupných centier môžu prežiť aj malí podnikatelia, ak vedia staviť na správne karty. „Prevádzka optiky, ktorú vlastní očný optik, takzvaný majster, je zodpovednejšia voči zákazníkovi a vie sa viac individuálne prispôsobiť jeho potrebám,“ uvádza odborný poradca v oblasti očnej optiky a optometrie Marek Blažo, ktorý v tejto brandži pracuje sedemnásť rokov.
Skúsený očný optik sa neriadi len podľa receptu očného lekára, ale zaujíma sa o praktické využitie okuliarov a robí si tiež doplňujúce individuálne merania. „Keď človeku nesedia dioptrie, nejde sa sťažovať k lekárovi na zlý recept, ale k optikovi, u ktorého nechal peniaze,“ upozorňuje poradca. Vybudovať optiku, do ktorej by sa vracali aj deti zákazníkov, chce viac než len dobrý tovar a kvalitné služby. „Bojovať s optickými sieťami cenou je pre tradičné optiky krátkozraké,“ hovorí M. Blažo.