Nižšie poplatky a výhodnejšie úroky. Na tieto cifry lákajú ľudí nielen internetové banky, ale aj tie kamenné. Najmä pri poplatkoch platí, že kamenné banky sa na internetové nechytajú. Núka sa však aj opačný pohľad – môžu internetové banky zaujať aj netradičnými službami?
Na prvý pohľad je to jasné. Sú klienti, ktorí neveria internetovému bankovníctvu a chcú si bankára ohmatať. A potom je druhá skupina, ktorá je s internetom viac zžitá. Alebo iné porovnanie – internetové banky môžu zaujať len výhodnejšími poplatkami. Svoje služby do internetu tak či tak prenášajú aj kamenné finančné domy. Ibaže je to naozaj len prvý pohľad.
Najznámejšou internetovou bankou, ktorá prišla na Slovensko pred troma rokmi, je mBank. Vlani sa prihlásila Zuno, tento rok Axa Bank. Hoci je Slovensko malá krajina, v online bankingu máme dobré meno. Podľa prieskumu Eurostatu i Deu- tsche Bank sme na tom vo využívaní bankových služieb cez internet najlepšie spomedzi krajín V4 – využíva ho 26 percent ľudí. „Na slovenskom trhu je priestor pre viac ako jednu internetovú banku. Klient aspoň získa možnosť porovnať si ponuku,“ hovorí Matej Kubinec, PR špecialista z mBank. Základ sa však nemení – klient sa rozhoduje nielen podľa ceny, ale aj podľa ponuky služieb, preto M. Kubinec k tejto téme dodáva, že mBank má zatiaľ spomedzi internetových bánk najširšie portfólio služieb.