Na akúkoľvek športovú udalosť medzinárodného významu sa okrem fanúšikov tešia aj stávkové kancelárie. Chuť tipnúť si víťaza je vo chvíľach vypätých emócií vyššia a do peňaženky siahnu aj tí, ktorí by sa inak takejto zábavke vyhli. Tohtoročné majstrovstvá sveta v hokeji však mali aj inú stávkovaciu príchuť. Legálne spoločnosti sa nahnevali na tie nelegálne.
Alebo inak. Spoločnosti, ktoré majú na Slovensku licenciu udelenú ministerstvom financií, upozornili na to, že iné firmy, ktoré túto licenciu nemajú, majú reklamu v televízii, na MHD aj priamo na športoviskách a – nikomu to neprekáža. Nikto nezakročil až do chvíle, kým Asociácia spoločností prevádzkujúcich kurzové stávky nezvolala tlačovú konferenciu, nevydala tlačovú správu a neposlala ministerstvám, polícii, daňovákom a magistrátu listy, v ktorých na problém upozornila. Ani jedna z inštitúcií si problém predtým nevšimla.
Asociácia, v ktorej sú Niké, Fortuna, Tipsport aj štátny Tipos, na tlačovej konferencii k tejto téme dokázala nielen to, že firma Bet-at-home bez licencie umožňuje stávkovanie, ale ešte majú k nemu prístup aj neplnoleté deti. Aj tie mohli získať päťeurovú poukážku a staviť si. „Je to problém dlhodobejšieho charakteru. My sme naň upozorňovali už dávnejšie, vedeli sme, že Bet-at-home podpísal zmluvu v súvislosti s hokejovými majstrovstvami. Ale všetci sa tvárili, že sa nič nedeje, najmä z organizačného výboru a zvaľovali vinu na agentúru, ktorá má na starosti marketingové práva k majstrovstvám,“ hovorí pre Profit generálny riaditeľ spoločnosti Fortuna Jiří Bunda. „Najviac ma nahnevalo to, že tým, ako často sa spoločnosť Bet-at-home vyskytuje v slovenských televíziách a koľko má reklamy v súvislosti s majstrovstvami v hokeji, došlo akoby k legalizácii tejto spoločnosti.“