V poslednom období sa uchádzači o prácu na vyššie pozície stretávajú s tým, že k životopisu a motivačnému listu majú pripraviť aj štúdiu spojenú s prezentáciou kandidátovej vízie. Čo z tohto zdanlivo nejasného zadania vyplýva, hovorí Dana Blechová, riaditeľka spoločnosti Iventa Slovakia Management Consulting.
Pri akých pozíciách sa uchádzači môžu stretnúť s vypracovaním takejto štúdie na zadanú tému?
S podobným zadaním sa môžu stretnúť pri kľúčových pozíciách vo firmách, napríklad pri pozíciách marketingového či obchodného riaditeľa, prípadne riaditeľa spoločnosti. Štúdia spojená s prezentáciou je dôležitá vo firmách, ktoré prechádzajú zmenami, majú problémy s obratom, zamestnancami, reputáciou na trhu, nízkou kvalitou vyrobených produktov či vysokými pohľadávkami. Potom je úlohou uchádzačov, ako presvedčia firmu a ako úlohu zvládnu. Je to tiež štandardné, ak firma vstupuje na trh a od kandidáta na pozíciu riaditeľa spoločnosti chce vedieť, ako by ju budoval, ako by postupovali prvé mesiace.