Milan Lechnický
majiteľ reklamnej agentúry Istropolitana
Od roku 1993, s malou prestávkou, keď Milan Lechnický o reklame iba písal, je jeho meno spojené so značkou Istropolitana, agentúrou, ktorú založil. „Viac ma bavilo reklamu robiť, ako o nej písať,“ hovorí. Vyštudoval filmovú a televíznu scenáristiku a dramaturgiu. Reklama je predsa len o inom, ale Milan oponuje. „Mottom našej firmy je, že sme agentúra, ktorá rozpráva príbehy. Film a televízia tiež rozprávajú príbehy. Kým však ony hovoria story o ľuďoch, my rozprávame o značkách. V umení je hlavný hrdina vždy autor, v reklame je hlavný hrdina produkt alebo služba. Techniky a remeselné postupy sú tie isté,“ vysvetľuje.
Na úspech agentúra nemusela čakať dlho. Nemal však podobu peňazí. „Predstava, že v reklame sa točí veľmi veľa peňazí, je naozaj stará. Dnes si majiteľ agentúry nekupuje zámočky na Loire, vystačí mu tak nanajvýš na byt. Pocit, že sa nám darí a že kráčame k úspechu, prišiel vtedy, keď sme zistili, ako veci fungujú. Urobili sme niečo a prišla odozva. Naraz sme mali výsledok. Dnes to znie možno čudne, ale na začiatku sme nevedeli, ako robiť reklamu, skúšali sme, často sme pracovali intuitívne. Nik z nás v agentúre reklamu neštudoval,“ spomína Milan.