Aktuálna situácia na trhu s hypotékami je taká, že niektoré banky už s hypotekárnymi kampaňami skončili, iné v akciách naďalej pokračujú. Banky pre jarnú sezónu prezentujú najčastejšie nízke úrokové sadzby. „V kampaniach sme sa stretli so sadzbami napríklad od 3,55 percenta, 3,69 percenta či 3,75 percenta. V skutočnosti na základe výsledkov prieskumu portálu Finančná hitparáda takéto sadzby získala len úzka skupina žiadateľov, zväčša ľudia s nadpriemernými príjmami. Klient s priemerným príjmom často získal sadzbu vyššiu aj o jedno až dve percentá,“ upozorňuje Maroš Ovčarik, šéf portálu, ktorý porovnáva produkty a poplatky v bankách. Sadzby, akých sme boli svedkami na jeseň minulého roka, však súčasné kampane nedosahujú.
Podmienky bánk na získanie úverov nie sú v súčasnosti až také prísne. Získať možno aj stopercentnú hypotéku. „Nie je to však pravidlo a zďaleka takúto hypotéku neposkytnú každému. Podmienkou je dobrá bonita klienta a zároveň kvalitná nehnuteľnosť v dobrej lokalite,“ hovorí M. Ovčarik.
ČAKAJÚ SA VYŠŠIE ÚROKY. Trh s hypotékami, okrem silných marketingových kampaní niekoľkých bánk, ovplyvňuje i pretrvávajúci pokles cien nehnuteľností. Rovnako aj končiaca jarná sezóna, keď si ľudia najviac vylepšujú svoje bývanie, stavajú, rekonštruujú a kupujú nové byty a domy.