Piatok, 18. jún, 2021 | Meniny má VratislavKrížovkyKrížovky

Doba praje aj malým filmom

Filmový festival v Cannes potvrdil nový obrat v kinematografii

„Filmový biznis je neuveriteľne silný, a to smerom ku všetkým žánrom,“ poznamenal Stuart Fort z angloamerickej distribučnej firmy IM Global. Na jednej strane sa v Cannes rekordne predával americký veľkofilm Pompeje pod režijnou taktovkou Paula Andersona s nákladmi sto miliónov dolárov, na druhej strane francúzske artové snímky či japonský historický film Harakiri, premietaný v hlavnom súťažnom programe festivalu. IM Global predávala v Cannes aj britské televízne seriály a americké trilery nákupcom od Kanady až po východnú Európu. Boj o každé zrno medzi jednotlivými firmami zosilnel natoľko, že produkčné spoločnosti bežne ohovárali snímky svojich konkurentov. Hovorilo sa dokonca o vojne medzi konkurenčnými firmami. Trendom boli žánrové filmy. Firma Echo BridgeEntertainment dobre predala romantickú komédiu Prichádzať a odchádzať do rôznych teritórií vrátane Slovenska a Česka. Úspešne sa predávali 3D filmy, napríklad trilery Julia X 3D, Texas Chainsaw Massacre 3D a dobrodružná snímka Tarzan 3D. Zaujímavé je, že Tarzana kúpili takmer zhodné distribučné spoločnosti ako Pompeje. Minimálne garancie pre balíky filmov sa vyšplhali na nových pätnásť až osemnásť miliónov dolárov aj pre zložité teritóriá. Na trhu sa uplatnili aj snímky zobrazujúce bojové umenia. Ale ušlo sa aj artovým filmom. Snímka Bobor od režisérky a herečky Jodie Fosterovej s Melom Gibsonom v hlavnej úlohe, ktorá bola uvedená v hlavnom programe mimo súťaž, patrila z obchodného hľadiska k najvyhľadávanejším.

SkryťVypnúť reklamu

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4H9Y na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4H9Y na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. Zázračná škola so zelenou strechou
  3. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Crème de la crème po slovensky
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  4. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  5. Zázračná škola so zelenou strechou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Crème de la crème po slovensky
  8. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  9. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  10. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 557
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 522
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 696
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 186
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 716
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 266
  7. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 219
  8. Po Slovensku na motorke 5 887
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 252
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 454
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Paluda odpovedá na otázky novinárov po pojednávaní v kauze Kuciak na Najvyššom súde.

Čelil Harabinovi, zlákala ho SaS. Neskôr to ľutoval.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Stretnutie lídrov sa konalo v Ženeve.


a 2 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

Jaroslav Haščák.

Previedol svoj podiel v Pente. Súvisí to so stíhaním?


8 h
Po projekte Yosaria Plaza zostal iba skelet, ktorý domáci volajú Hirošima.

Developerský projekt vyrastie na starej Hirošime.


a 1 ďalší 11 h
Generálny riaditeľ Ahoj Marek Šupa

Nebankovka Ahoj ide do biznisu odložených platieb.


16. jún