Prieskumy, v angličtine „survey“ z latinského „sur“ (cez) a „videre“ (vidieť), by mali poskytovať komplexný pohľad na oblasť, ktorú skúmajú. Ak sa ich rozhodneme realizovať, mali by sme sa zamyslieť, čo od nich očakávame. Hovorí výkonná riaditeľka KNO Slovensko Anna Čermáková.
Čo je cieľom zamestnaneckých prieskumov?
Zistiť, ako vnímajú zamestnanci firmu, pre ktorú pracujú, stratégiu a ciele vrcholového vedenia, štýl riadenia a vedenia priameho nadriadeného, tímovú spoluprácu, internú komunikáciu, pracovné podmienky, pracovnú atmosféru a ďalšie oblasti. Prirovnala by som to k pravidelnej lekárskej prehliadke. Získate informácie o aktuálnom stave organizácie. Ak robíte prieskumy s rovnakým zameraním pravidelne, môžete zistiť zmeny v daných oblastiach.