Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Mág, ktorý sa oženil s reklamou

David Ogilvy by sa vo štvrtok dožil sto rokov

„Najvyhľadávanejším mágom súčasnej reklamy“ nazval v roku 1962 časopis Time Davida Ogilvyho.

Tento muž bol v živote čímkoľvek - kuchárom v Paríži, podomovom predajcom sporákov v Škótsku, diplomatom britského veľvyslanectva alebo farmárom v Pensylvánii. Než sa stal jedným z kľúčových mozgov reklamného priemyslu, ktorého schopnosti formovali vývoj v tomto odbore. Od jeho narodenia uplynie vo štvrtok rovné storočie. Reklamné impérium Ogilvy, Benson & Mather založil Ogilvy v roku 1949 sa 6 tisícmi dolárov vo vrecku. O polstoročie rokov neskôr ho predal za 864 miliónov dolárov.
 
Ogilvyho reklamná mantra pozostávala zo štyroch základných pojmov: výskum, profesionálna disciplína, kreatívna vybrúsenosť a dôraz na silnú myšlienku. „V modernom svete obchodu je bezcenné byť kreatívny, ak nedokážete to, čo ste vymysleli aj dobre predať,“ hovoril. Svoje vedomosti utriedil do filmových prezentácií, ktorým hovoril Magické lucerny. Tiež vymyslel niekoľko výcvikových programov pre mladých profesionálov z oblasti reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

American Express, BP, Kodak, Dove, Rolls Royce. Tieto a mnoho ďalších renomovaných firiem zverilo svoje výrobky do jeho rúk. „V 60 míľach za hodinu vychádza najväčší hluk tohto Rolls Royce z palubných hodín,“ znie jeden z jeho legendárnych textov. David Mackenzie Ogilvy sa narodil 23. júna 1911 v anglickom grófstve Surrey. Jeho matka pochádzala z Írska, otec bol gaelsky hovoriaci horal zo Škótka. David získal štipendium na štúdium histórie v Oxforde. Zo štúdií ale zbehol v roku 1931 do Paríža, kde sa začal učiť v hoteli na kuchára. Po roku sa vrátil do Škótska a začal predávať sporáky značky Aga. S takým úspechom, že ho požiadali, aby napísal inštruktážnu príručku.
Ogilvyho návod vyhlásil časopis Fortune o tridsať rokov neskôr za najlepší manuál na predaj v dejinách. Najmä vďaka nemu ho prijali do reklamnej branže. Po príchode do Spojených štátov v roku 1938 začal pracovať v Gallupovom ústave pre verejnú mienku v New Yersey. Dôraz na precíznu metodiku výskumu a zmysel pre realitu mali vraj značný vplyv na jeho budúci úspech v reklame.

Za druhej svetovej vojny pracoval pre britskú rozviedku na veľvyslanectve vo Washingtonu. Po vojne si zakúpil farmu v Pensylvánii a žil v komunite Amišov. Nakoniec sa presťahoval na Manhattan a založil vlastnú agentúru Ogilvy, Benson & Mather. „Len mydlo Dove je z jednej štvrtiny hydratačný krém,“ znie slogan, ktorý pomohol značke Dove stať sa najpredávanejším mydlom v USA. Ako inak za asistencie D. Ogilvyho. Ďalšie renomované značky sa začali hrnúť a firma rýchlo rástla. „Spotrebiteľ nie je blbec, je to vaša manželka,“ tvrdil D. Ogilvy, podľa ktorého je reklama úspešná len vtedy, ak ten, kto ju robí, pozná dobre zákazníkov, ktorým chce tovar predať.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HDC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4HDC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 735
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 841
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 652
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 663
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 501
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 529
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 358
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 263
  9. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 113
  10. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 106
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Zasnežené východné Slovensko.

Neprehliadnite tiež

Turisti v ochranných rúškach sa fotografujú pri vodopádoch Studeného potoka vo Vysokých Tatrách.
Vizualizácia projektu Bytový dom Hradská.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Milióny na IT z čias Žigu sú ukážkovým plytvaním, na ťahu je NAKA

Bezpečnostný systém na hospodárstve bol predražený, tvrdí NKÚ.

Peter Žiga pred novinármi.
Podcast Index

Penta situáciu podcenila, Haščák mal odstúpiť skôr

Čo čakať od Penty bez Haščáka vo vedení?