Atmosféra pred športovou halou je rovnaká, či už sa v nej o chvíľu začne koncert, alebo sa na pódium postaví osobnosť, ktorá bude „len“ hovoriť. Aj vstupné je porovnateľné, pokiaľ sa za vstupenku na rečníka platí. Pre mnohé firmy je totiž pozývanie úspešných ľudí na prednášky poslaním ich neziskových nadácií a zároveň promo aktivitou ich značky.
Jeden rozdiel medzi koncertmi a rečníkmi je – koncerty majú predovšetkým pobaviť, prednášajúci inšpirovať. Slováci sa na vlne masových prednáškových podujatí, kde pred davom stojí rečník a rozpráva o svojich skúsenostiach alebo motivácii, vezú s chuťou. Možno to spôsobila vlna motivačnej a sebazdokonaľujúcej sa literatúry, možno fakt, že zaujímavých ľudí, ktorí hovoria k veci namiesto bezduchých rečí alebo politickej propagandy, tu bol v ostatných desaťročiach nedostatok. Možno aj preto mal Ivo Toman, najznámejší a najúspešnejší motivátor v Česku a na Slovensku svoju poslednú verejnú prednášku v Bratislave. Pred halou parkovali autá zo všetkých kútov oboch republík a ľudia neváhali zaplatiť v tom najdrahšom variante až 250 eur, aby mohli vidieť tohto človeka hovoriť na pódiu a inšpirovať sa tým, čo povie. Nejde však len o motivátorov, hoci v posledných mesiacoch boli na Slovensku aj Jack Canfield či Brian Tracy. Slováci chcú počuť ľudí, ktorí sú úspešní a prezradia, ako na to. Aj preto Nadácia Tatra banky pozýva na Slovensko nositeľov Nobelových cien a na Orange Business Fórach vystupujú známe biznisové „celebrity“–ľudia úspešní v podnikaní aj v iných oblastiach. A potom je tu TEDx, mimoriadne zaujímavé podujatie, za ktorým stojí len skupinka dobrovoľníkov, ktorí pred poslucháčov pozývajú vynikajúcich rečníkov a šikovných ľudí zo spektra oblastí, aby za pätnásť minút porozprávali o svojich zrealizovaných snoch a inšpirovali iných.
Nobelisti