Utorok, 2. marec, 2021 | Meniny má AnežkaKrížovkyKrížovky

Za málo peňazí veľa reklamy

Vraví sa, že ak podnikateľovi zostane posledné euro, mal by ho investovať do reklamy. Ale kam? Možností, ako dať o sebe vedieť a ktorými cestami sa propagovať, je toľko, že na zorientovanie sa v tom treba zaplatiť nového človeka vo firme. A ten bude chcieť viac ako jedno euro.

Nedávno sa redaktor Profitu stretol s majiteľom malého wellness centra. Sťažoval sa, že klientov pribúda menej, ako by chcel, a stála klientela už nestačí. Rozhodol sa preto investovať do reklamy v regionálnych novinách. O dva týždne na to sa sťažoval už na dve veci – jednu, že klientov nepribúda stále, a druhú, že zbytočne vyhodil peniaze na inzerciu. Reklama nezafungovala. Na druhej strane živnostníci a remeselníci si drobnú inzerciu v miestnych novinách nevedia vynachváliť. Nie vždy jedno euro vynaložené do reklamy tým istým spôsobom prináša aj ten istý efekt.

SkryťVypnúť reklamu

Tom Egelhoff, ktorý na portáli Small Town Marketing radí malým firmám a drobným živnostníkom, ako si správne vybrať komunikačné kanály, ako prvú vec pripomína, že peniaze vložené do reklamy nikdy nesmú byť považované za výdavok, ale vždy za investíciu. Najmenej tri štvrtiny z nich sa musia vrátiť späť. To je základné pravidlo, ktoré marketingoví experti vo veľkých firmách vedia, ale malým podnikateľom často uniká. Druhá hlavná zásada je, že ak sa emócie a logika dostávajú do konfliktu, vždy zvíťazia emócie. Toto pravidlo často uniká aj marketingovým expertom.

ZA MENEJ. Kríza, o ktorej sa ešte stále hovorí, priniesla v reklame jednu pozitívnu vec – nižšie ceny, respektíve väčšiu možnosť dohodnúť sa. Barter je slovo, ktoré sa skloňuje aj vo väčších mediálnych spoločnostiach a ochota vymeniť inzerciu alebo reklamný priestor za tovar alebo služby je zaujímavá pre obe strany. „Od nástupu hospodárskej recesie sa ceny strážia oveľa viac, ale ešte väčší dôraz sa kladie na meranie efektívnosti jednotlivých médií a kampaní a na návratnosť investícií do mediálnej komunikácie,“ hovorí Marcela Podolákova z mediálnej agentúry Omnicom Media Group.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HE6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4HE6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Štúdium práva moderne, prakticky aj po anglicky!
  3. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  4. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  6. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  7. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 25 811
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 270
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 253
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 089
  5. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 645
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 285
  7. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 111
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 052
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 5 595
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 449
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Pandémia si u nás vyžiadala 7 388 obetí.

16 h

Na Slovensku naďalej platí IV. stupeň výstrahy. Viaceré okresy menia v covid automate farbu, pozrite si mapu.

4 h