Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Za málo peňazí veľa reklamy

Vraví sa, že ak podnikateľovi zostane posledné euro, mal by ho investovať do reklamy. Ale kam? Možností, ako dať o sebe vedieť a ktorými cestami sa propagovať, je toľko, že na zorientovanie sa v tom treba zaplatiť nového človeka vo firme. A ten bude chcieť viac ako jedno euro.

Nedávno sa redaktor Profitu stretol s majiteľom malého wellness centra. Sťažoval sa, že klientov pribúda menej, ako by chcel, a stála klientela už nestačí. Rozhodol sa preto investovať do reklamy v regionálnych novinách. O dva týždne na to sa sťažoval už na dve veci – jednu, že klientov nepribúda stále, a druhú, že zbytočne vyhodil peniaze na inzerciu. Reklama nezafungovala. Na druhej strane živnostníci a remeselníci si drobnú inzerciu v miestnych novinách nevedia vynachváliť. Nie vždy jedno euro vynaložené do reklamy tým istým spôsobom prináša aj ten istý efekt.

SkryťVypnúť reklamu

Tom Egelhoff, ktorý na portáli Small Town Marketing radí malým firmám a drobným živnostníkom, ako si správne vybrať komunikačné kanály, ako prvú vec pripomína, že peniaze vložené do reklamy nikdy nesmú byť považované za výdavok, ale vždy za investíciu. Najmenej tri štvrtiny z nich sa musia vrátiť späť. To je základné pravidlo, ktoré marketingoví experti vo veľkých firmách vedia, ale malým podnikateľom často uniká. Druhá hlavná zásada je, že ak sa emócie a logika dostávajú do konfliktu, vždy zvíťazia emócie. Toto pravidlo často uniká aj marketingovým expertom.

ZA MENEJ. Kríza, o ktorej sa ešte stále hovorí, priniesla v reklame jednu pozitívnu vec – nižšie ceny, respektíve väčšiu možnosť dohodnúť sa. Barter je slovo, ktoré sa skloňuje aj vo väčších mediálnych spoločnostiach a ochota vymeniť inzerciu alebo reklamný priestor za tovar alebo služby je zaujímavá pre obe strany. „Od nástupu hospodárskej recesie sa ceny strážia oveľa viac, ale ešte väčší dôraz sa kladie na meranie efektívnosti jednotlivých médií a kampaní a na návratnosť investícií do mediálnej komunikácie,“ hovorí Marcela Podolákova z mediálnej agentúry Omnicom Media Group.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HE6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4HE6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 21 435
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 928
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 645
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 680
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 659
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 884
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 668
  8. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 087
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 826
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 586
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Južný pól Mesiaca. V tejto oblasti má v roku 2024 pristáť misia Artemis III.
Podpredseda parlamentu musel zavolať políciu.

Koronavírus: Matovič je s testovaním spokojný, zachytili 5 594 infekčných (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Vidíte, čo sa odohráva na STU

Dve základné podmienky, ktoré akademici na STU nezvládli.

Tomáš Prokopčák.

Neprehliadnite tiež

Opustené budovy

Na východe boli gigantom. Padli, keď podnik predali Čechom

Roky sa snaží nájsť nového majiteľa.

Snímka z pekárne Medea z roku 2004.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.
Eseročky musia daňové priznania podať elektronicky, papierové tlačivá daniari už akceptovať nebudú. Živnostníkov online dane čakajú v lete.
Ilustračné foto.