Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky

Cielenie na Facebooku

Plný potenciál sociálnych sietí bude ešte nejaký čas potrebné hľadať, využiť masu ľudí so vzájomnými prepojeniami na rozšírenie skupiny zákazníkov sa dá už dnes. V slovenských podmienkach je vhodný najmä Facebook, pretože má u nás podstatne viac používateľov ako konkurenčné siete. Ľudia na Facebooku sú združení v uzloch, čo je rozdiel oproti tradičným mé- diám a dá sa to využiť pri oslovovaní cieľovej skupiny. Stačí správne identifikovať uzol a inzercia na seba strhne všetkých, ktorí sú k nemu pripojený. Základom je vhodne nastaviť kritériá, komu sa má reklama na Facebooku zobraziť. Hodnoty ako vek, lokalita, pohlavie sú štandardom. Táto sociálna sieť však umožňuje ísť ďalej. Osloviť sa dajú napríklad len priatelia fanúšikov stránky, ale nie samotní fanúšikovia (ak firma chce rozšíriť skupinu klientov a predpokladá, že priatelia fanúšika budú mať podobný pohľad na svet). Čím presnejšie si dokáže firma určiť kritériá, tým vyššiu efektivitu bude reklama mať – hoci toto kritérium platí všeobecne, na Facebooku má ešte iný rozmer. Či sú kritériá vhodne zvolené, sa dá vopred overiť. Rozpočet na zobrazenie reklamy treba po zadaní kritérií nastaviť na malú hodnotu, povedzme dvadsať eur, a čakať, či sa dosiahne taká efektivita, akú zadávateľ očakával. Ak nie, treba pouvažovať nad novými kritériami a znovu ich otestovať na malej sume. Až keď je efektivita reklamy dostatočná, nabije sa reklamný kredit celou požadovanou sumou. Inzeráty sa dajú podobne ako na iných miestach na internete platiť dvojako – podľa počtu videní alebo podľa toho, koľko ráz na ne používatelia klikli.

SkryťVypnúť reklamu

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HE7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4HE7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  5. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  9. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  10. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 581
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 846
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 6 251
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 301
  5. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 944
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 922
  7. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 2 709
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 377
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 1 976
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 820
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V škole v Plešivci je v karanténe aj 30 percent učiteľov na druhom stupni.


17. sep
Eduard Žitňanský

Pretože inflácia straší všetkých, všetci sa pýtajú na príčiny rastu cien.


17. sep
Zasadacia miestnosť.

Zamestnancov lákajú modernejšie priestory.


15. sep
Ženy protestujú proti obmedzeniu interrupcií v Texase.

Snahy započalo KDH už v 90. rokoch.


14. sep

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Generálny riaditeľ Milan Veselý o minimálnych kompenzáciách vlády.


17. sep
Minister hospodárstva Richard Sulík

Europoslanci sa utrhli, strelíme si do kolena, varuje minister hospodárstva.


a 1 ďalší 17. sep
Skryť Zatvoriť reklamu