Plný potenciál sociálnych sietí bude ešte nejaký čas potrebné hľadať, využiť masu ľudí so vzájomnými prepojeniami na rozšírenie skupiny zákazníkov sa dá už dnes. V slovenských podmienkach je vhodný najmä Facebook, pretože má u nás podstatne viac používateľov ako konkurenčné siete. Ľudia na Facebooku sú združení v uzloch, čo je rozdiel oproti tradičným mé- diám a dá sa to využiť pri oslovovaní cieľovej skupiny. Stačí správne identifikovať uzol a inzercia na seba strhne všetkých, ktorí sú k nemu pripojený. Základom je vhodne nastaviť kritériá, komu sa má reklama na Facebooku zobraziť. Hodnoty ako vek, lokalita, pohlavie sú štandardom. Táto sociálna sieť však umožňuje ísť ďalej. Osloviť sa dajú napríklad len priatelia fanúšikov stránky, ale nie samotní fanúšikovia (ak firma chce rozšíriť skupinu klientov a predpokladá, že priatelia fanúšika budú mať podobný pohľad na svet). Čím presnejšie si dokáže firma určiť kritériá, tým vyššiu efektivitu bude reklama mať – hoci toto kritérium platí všeobecne, na Facebooku má ešte iný rozmer. Či sú kritériá vhodne zvolené, sa dá vopred overiť. Rozpočet na zobrazenie reklamy treba po zadaní kritérií nastaviť na malú hodnotu, povedzme dvadsať eur, a čakať, či sa dosiahne taká efektivita, akú zadávateľ očakával. Ak nie, treba pouvažovať nad novými kritériami a znovu ich otestovať na malej sume. Až keď je efektivita reklamy dostatočná, nabije sa reklamný kredit celou požadovanou sumou. Inzeráty sa dajú podobne ako na iných miestach na internete platiť dvojako – podľa počtu videní alebo podľa toho, koľko ráz na ne používatelia klikli.
