Prieskumy, v angličtine „survey“ z latinského „sur“ (cez) a „videre“ (vidieť), by mali poskytovať komplexný pohľad na oblasť, ktorú skúmajú. Ak sa ich rozhodneme realizovať, mali by sme sa zamyslieť, čo od nich očakávame. Hovorí výkonná riaditeľka KNO Slovensko Anna Čermáková.
Ako často je potrebné firemné prieskumy opakovať?
V mnohých firmách organizačné prieskumy opakujú v ročných alebo dvojročných cykloch. Myslím, že väčšina firiem si uvedomila, že prieskum názorov zamestnancov je akoby snímkou v danom čase. Ak prídete na to isté miesto v inom čase, snímka sa môže odlišovať. Ovplyvňuje to veľa faktorov: zmeny v organizácii, úspešnosť firmy na trhu či požiadavky strategického investora. Pokiaľ je to možné, neodporúčame realizovať prieskumy spokojnosti zamestnancov v období, keď sa v organizácii „varia a začínajú realizovať zmeny“, najmä vtedy, ak chcete porovnať výsledky s predchádzajúcim obdobím.