„To je teda dobrý odrb,“ ozvalo sa potichu z pléna v súvislosti s prípadovou štúdiou jednej reklamnej kampane na Trend konferencii Marketingový manažment. Nuž, bolo by logické, keby naše vedomie a podvedomie dnes masírovali iba slogany z reklamy. Na to sme azda pripravení. Keď už aj ideológia odišla pred dvoma desaťročiami do zabudnutia, aspoň sme si to mnohí naivne mysleli...
Pamätáte sa na niektoré heslá? „So Sovietskym zväzom na večné časy a nikdy inak!“ Alebo na ceste z Nitry do Bratislavy bolo napísané: „Vode smer, svetu mier.“ Tomu som ako dieťa priveľmi nerozumel. Rovnako ani tomu, že súdruh Lenin je večne živý, keď, ako nás učili, jeho zmumifikované telo leží v moskovskom mauzóleu.
Nazdávam sa však, že svojimi výrokmi môžu vstúpiť do historických análov aj mnohí dnešní dejatelia. Napríklad taký pán Sarkozy, ktorý nedávno na margo vývoja situácie v Grécku vyhlásil: „Bez eura nie je Európa. Bez Európy nie je mier a prosperita.“ Skúste sa na chvíľu vrátiť k predchádzajúcemu odseku. Nepripomína vám to niečo?