V čase krízy väčšina firiem zamestnancov prepúšťala, počet príležitostí stagnoval alebo sa zmenšoval. Jednej skupiny špecialistov sa však „ťažké“ časy prakticky nedotkli.
Je síce pravda, že ľudia zo stredného manažmentu zľavili zo svojich požiadaviek a boli ochotní pracovať aj za polovicu odmeny než ako mali predtým, ale vrcholoví manažéri na platoch príliš netratili. V niektorých prípadoch skôr naopak. Zvýšil sa dopyt po ľuďoch, ktorí majú skúsenosť s prijmaním ťažkých rozhodnutí, schopných strategicky myslieť a reštrukturalizovať časti alebo aj celé podniky. Vtedy agentúry pre ľudské zdroje využívajú nástroj executive search. Túto činnosť poznajú ľudia pod názvom headhunting, alebo „lovenie mozgov“. Za dramaticky znejúcim pomenovaním je práca, v ktorej platia prísne pravidlá a je spojená s diskrétnosťou. Dobré headhunterské spoločnosti je možné identifikovať aj podľa nárokov, ktoré kladú na profesionalitu svojich konzultantov.
„Ak firma hľadá napríklad riaditeľa, tak si stanoví kritéria, ktoré by mal daný kandidát splniť. Sú to kvalifikačné, osobnostné predpoklady, skúsenosti, ale aj iné. Podľa požiadaviek hľadáme kandidátov. Oslovíme ich, overujeme a absolvujeme s nimi niekoľko stretnutí,“ povedal Pavol Jaroščák zo spoločnosti Drill B.S. v Bratislave.