Prísť s vynálezom, ktorý sa dá prakticky využiť a skvele predávať v roku jeden i v roku sto po uvedení na trh, sa podarí len málokomu. Magickým objavom storočia bola v prípade značky Nivea emulzia eucerit. Spojila dovtedy čosi nespojiteľné: vodu a olej. Výsledná zmes bola stabilná, ľahko roztierateľná a ako stvorená na využitie vo farmaceutickom priemysle, chémii, potravinárstve a v tomto príbehu o rodiacom sa odvetví kozmetiky.
Firma, ktorá prišla v roku 1911 na trh s krémom Nivea, vznikla takmer o tri desaťročia skôr. V nemeckom Hamburgu ju v roku 1882 založil nemecký lekárnik Paul Carl Beiers- dorf. Ako naznačuje jej názov Fabrik dermotherapeutischer Präparate, pustila sa do výroby a predaja Beiersdorfovho vynálezu – náplastí s liečivými účinkami, vrátane medicínsky neutrálneho leukoplastu. Ten dnes obsahuje takmer každá domáca lekárnička, ale P. C. Beiersdorfovi zo začiatku nešiel na odbyt. Pred konkurzom ho v roku 1890 zachránil iný lekárnik Oscar Troplowitz, ktorý sa práve prisťahoval do Hamburgu. Okamžite pochopil omyl majiteľa firmy držiaceho sa príslovia, že dobrá kvalita sa predáva aj sama.
Energický a rozhľadený Oscar, ktorý vyštudoval farmáciu i filozofiu, mal obchod v krvi. Pochádzal z hornosliezkej židovskej rodiny, preslávenej už od 17. storočia veľkoobchodom s vínom. Fascinovali ho prevratné vedecké objavy a civilizačné zmeny v dôsledku industrializácie Nemecka. O. Troplowitz si uvedomil stúpajúcu kúpnu silu prudko rastúceho počtu obyvateľov priemyselných aglomerácií. Žiadalo si to len ukázať príslušníčkam nežného pohlavia, ako môžu byť upravenejšie a krajšie za ceny úmerné mzdám ich manželov či otcov.