Vraví sa, že ak podnikateľovi zostane posledné euro, mal by ho investovať do reklamy. Ale kam? Možností, ako dať o sebe vedieť a ktorými cestami sa propagovať, je toľko, že na zorientovanie sa v tom treba zaplatiť nového človeka vo firme. A ten bude chcieť viac ako jedno euro.
Nedávno sa redaktor Profitu stretol s majiteľom malého wellness centra. Sťažoval sa, že klientov pribúda menej, ako by chcel, a stála klientela už nestačí. Rozhodol sa preto investovať do reklamy v regionálnych novinách. O dva týždne na to sa sťažoval už na dve veci – jednu, že klientov nepribúda stále, a druhú, že zbytočne vyhodil peniaze na inzerciu. Reklama nezafungovala. Na druhej strane živnostníci a remeselníci si drobnú inzerciu v miestnych novinách nevedia vynachváliť. Nie vždy jedno euro vynaložené do reklamy tým istým spôsobom prináša aj ten istý efekt.
Tom Egelhoff, ktorý na portáli Small Town Marketing radí malým firmám a drobným živnostníkom, ako si správne vybrať komunikačné kanály, ako prvú vec pripomína, že peniaze vložené do reklamy nikdy nesmú byť považované za výdavok, ale vždy za investíciu. Najmenej tri štvrtiny z nich sa musia vrátiť späť. To je základné pravidlo, ktoré marketingoví experti vo veľkých firmách vedia, ale malým podnikateľom často uniká. Druhá hlavná zásada je, že ak sa emócie a logika dostávajú do konfliktu, vždy zvíťazia emócie. Toto pravidlo často uniká aj marketingovým expertom.