Hotelový biznis je komplikovaný. Hostia chcú za veľa peňazí služby na nezaplatenie. Hotelieri návštevníkom čítajú z očí a zniesli by im modré z neba. Niekedy však ani najluxusnejší hotel neposkytne pre spánok nevyhnutný pokoj. Kto spal v izbe oddelenej len „papierovou“ stenou od príbytku chrápajúceho, vie o čom je reč.
Chrápanie ako príležitosť uchopil medzinárodný hotelový reťazec a umožňuje bezstarostné chrápanie vďaka zavedeniu hliadok proti chrápaniu a izieb absorbujúcich hluk. O novinkách v hoteloch Crowne Plaza informovala agentúra Reuters. Reťazec teraz skúša prvé špeciálne miestnosti v desiatich hoteloch v Európe a na Blízkom východe. V šiestich hoteloch v Británii zaviedli proti hlučným spáčom hliadky. Jeden z hotelov siete Crowne Plaza je v Bratislave, správa však neuvádza, či patrí medzi bojovníkov s chrápaním.
Kontrolóri chrápania monitorujú chodby v zónach pokoja v hoteloch Crowne Plaza v Londýne, Leedsi a Manchestri. Ich úlohou je pátrať po ofenzívnych zvukoch a klopať na dvere hostí, ktorí chrápu príliš hlasno.
„Máme zóny pokoja na dvoch poschodiach. Hliadkujem po chodbách a sledujem rušivé zvuky,“ povedala Laura Simpsonová, kontrolórka nočného pokoja v hoteli v Leedsi na severe Británie.
„Hostia môžu požiadať o pridelenie izby v pokojnej zóne, ak majú ľahký spánok. Pokiaľ sa v zóne objaví hosť, ktorý pokoj ruší, tak mu naznačíme, že zóna nie preň to pravé, a pri budúcej návšteve mu ponúkneme izbu v inej časti hotela,“ vysvetľuje Simpsonová.