Viedenský úrad, ktorý sa na svojom webe označuje za služobníka republiky, riadne pohol žlčou prostého Rakúšana. Inzerátom lákal záujemcov na Rosskopf (2 603 metrov nad morom) a na Grosser Kinigat, ktorý je ešte o 86 metrov vyšší. A podčiarkol, že oba vrchy lákajú množstvo turistov i alpinistov a je z nich najfantastickejší výhľad v Karnských Alpách vo východnom Tirolsku. Niekoho vytočila smiešna cena desať eurocentov za štvorcový meter hôr, iného principiálna otázka, či možno kupčiť s tým, čo sa považuje za rakúske národné symboly.
„V Grécku vypredávajú ostrovy a v Rakúsku hory,“ zúril pred domácimi i zahraničnými reportérmi Josef Ausserlechner, starosta dedinky Kartisch ležiacej v tieni oboch vrchov, presvedčený, že Rakúsko na tom nie je tak zle. Spolková realitná spoločnosť BIG ich v roku 2001 dostala od štátu v prepočte za 300-tisíc eur a keď ich už chce štátna firma predať, nech to ponúkne ich obci. Ale za symbolickú cenu, lebo dedinka, kde žije 870 jednoduchých horalov, určite nemá 121-tisíc eur do súťaže, kde sa bude licitovať aj s vyššími ponukami, ktoré môžu zásadne zmeniť tvár obce. V dobrom aj v zlom.
ŠTÍTY NA REKLAMU. Aj keď sa ponuka zdá absurdná a majiteľ si nemôže hory oplotiť ani premeniť na stavebný kameň, o dva dni sa prihlásilo dvadsať kupcov. Veľmi vážnym bol aj nemecký softvérový výrobca Ashampoo. Ten mienil poctivé názvy vrchov premenovať na Ashampoo 1 a Ashampoo 2. Kvôli reklame, ktorú predstavitelia firmy pokladali za kreatívnu a vtipnú.