Exteriérom je Q3 jasné Audi. Rukopis si dizajnéri najprv precvičili na štúdii Cross Coupé a pri česaní do sériovej podoby ideovo poslúžilo služobne staršie a väčšie Audi Q5. Z recyklovania úspešných fazón sa v Ingolstadte stáva tradícia. Majiteľov cenovo prístupnejších modelov určite teší, že sa podobajú na tie honosnejšie. Otázne je, či táto pozitívna závislosť funguje aj opačným smerom.
Odolnosť a aerodynamika. Novinka má oproti Q5 o 240 milimetrov kratšiu a o 50 milimetrov užšiu karosériu. Batožinový priestor s kapacitou 460 litrov je tiež o 80 litrov menší. V konštrukcii skeletu získala významné zastúpenie vysokopevnostná oceľ. Kapota aj veľké dvere batožinového priestoru sú vyrobené z hliníka. Táto alchýmia udržala pohotovostnú hmotnosť pod úrovňou 1 500 kilogramov. Pekný výsledok, ak uvážime, že nebol vykúpený na úkor odolnosti proti torzným silám. Na tomto kompaktnom SUV povzbudivo vyznieva aj parameter cx 0,32.