Ak sa o niekom povie, že mu preplo, obyčajne sa tým myslí, že sa zbláznil. Koná mimo noriem a nie je to preňho priveľmi zdravé. Hoci, dalo by sa uvažovať, či občasné bláznovstvo nenúti človeka viac hľadať pointu normality. Prepnutie je v mnohom dobré. Kto dokáže prepnúť sám seba, prehodiť výhybku a dostať sa za zónu svojho komfortu – ak mám použiť výraz z koučingu, posúva sa dopredu.
Umelci a podnikateľský duch sa zvyčajne považujú za protiklady. Aj z pohľadu peňazí, veď umelci peniaze pýtajú a chcú podporu, podnikatelia peniaze vyrábajú. Prepínanie sa z jedného pólu do druhého je však užitočné pre obe strany. Napríklad manažér, ktorý si medzi poradami zahrá na gitare, bude mať určite iné myslenie a rozdielne reakcie od toho, ktorý ten čas využije na odpovedanie na e-maily. Pri umelcoch tiež platí, že tvorivú aj finančnú spokojnosť dosiahnu tí, ktorí dokážu prehodiť výhybku z umeleckej koľaje na obchodnú. Napokon, aj pri zarábaní peňazí sa najviac cení kreativita.
V aktuálnom Profite máme niekoľko článkov s príbehmi ľudí, ktorí sa vedia prepnúť. Na jednej strane sú to umelci, predávajúci svoje originálne ručne vyhotovené výrobky cez internet. Nielen na Slovensku, ale aj do zahraničia. Niektorí majú natoľko umného obchodného ducha, že sa presadili aj za hranicami a dokážu sa svojimi tvorivými realizáciami živiť. Na inom mieste píšeme o marketingových riaditeľoch. Musia vedieť komunikovať s kreatívcami (a sami byť tvoriví) aj s obchodníkmi (a mať strategické myslenie). Tiež sa musia vedieť prepínať.