„Zadržiavanie dojmov z iných ľudí nás frustruje a ich zanedbáva. Vari nie je príspevok k osobnému rastu tým najkrajším darčekom, ktorý môžeme dať?“ uvádza leták na poskytovanie spätnej väzby jednej poradenskej spoločnosti. Aby sa z darčeka nestala studená sprcha pre obdarovaného, mal by si darca najskôr zistiť, či je dotyčný na obdarovanie pripravený. Inak sa dobrý úmysel môže zmeniť na nepríjemný incident.
Štyridsiatnik Jean bol šéfom francúzskej pobočky medzinárodnej spoločnosti. Mal veľmi dobré výsledky, v kolektíve bol obľúbený. Vedenie firmy rozmýšľalo o jeho povýšení a na starosť mal dostať všetky pobočky v strednej Európe. Oslovilo Francúza s návrhom, ale s podmienkou, že prejde trojmesačným sebarozvojovým procesom. Súhlasil.
Aké prekvapenie