Dvesto, možno aj štyristo. Ako náhradu za boeingy. Privítal by vraj aj dvesto nových ruských. Slovákovi, ktorý si odvykol od sovietskej produkcie, avizuje jej návrat. Ibaže Číňania i Rusi ešte nemajú hotový ani prototyp. Ak všetko pôjde dobre, po prvý raz vzlietnu na testy v roku 2014 a s cestujúcimi o dva roky neskôr. Šéf Ryanairu však už vidí zlom v monopole Boeingu a Airbusu.
V júni na aerosalóne v Paríži šéf Ryanairu Michael O‘Leary s čínskym výrobcom lietadiel uzavrel zmluvu o konzultáciách pri vývoji obdobného lietadla, ako sú súčasné typy Being 737 a Airbus A320. Každé piate lietadlo totiž kupuje Čína a čínskym aerolinkám by lacnejšia domáca produkcia prišla vhod. Nateraz berú, čo je už na trhu. Čína vlani prevzala osemstý Boeing, Airbus dokonca spustil predvlani v čínskom meste Tianjin linku, kde zmontujú mesačne dva Airbusy A320 a aerolínie z oboch krajín si na aerosalóne v Paríži objednali ďalších 68 západných lietadiel. O čínskej alternatíve Boeingu sa rozhovoril M. O‘Leary v posledný februárový deň. Práve keď Ryanair, najväčší prevádzkovateľ Boeingu 737-800 na svete, preberal trojsté americké lietadlo. A najstaršie kusy z flotily predal do Číny aerolíniám, ktoré na nové nemajú.
Pekinské letisko vlani s 73,9 milióna cestujúcimi predbehlo Londýn a po Atlante je na svete druhým najväčším v osobnej doprave. Čínskymi letiskami vlani prešlo 564 milióna cestujúcich, o 78 miliónov viac ako rok predtým. Keď vlani na jeseň prezentoval Randy Tinseth, viceprezident spoločnosti Boeing, predpoveď vývoja na najbližších dvadsať rokov, Čínu označil za najdynamickejší trh. Boeing predpokladá, že za dve desaťročia bude Číne treba 4 330 nových lietadiel v hodnote 480 miliárd dolárov. Preto Boeing i Airbus hľadajú každú možnosť, aby v Číne boli doma. Čínske štátne firmy vyrábajú pre boeingy aj airbusy čoraz viac komponentov.