Ako vám chutili dnešné raňajky? Viete, že ste sa pri jedení mohli naučiť vnímať budúcnosť?
Keď sa ma známa pýtala, ako môže odstrániť zopár myšlienkových stereotypov, ktoré jej znepríjemňujú život, odporučil som jej jednoduchú, ale veľmi účinnú metódu – vnímanie. Vždy, keď rozum robí problémy namiesto služby, je ho dobré zresetovať realitou. Zmyslami. Poobzerať sa okolo seba a vnímať čo najviac detailov, prípadne sa zamerať na jedno miesto a skúmať ho. Dotknúť sa hocičoho a snažiť sa to identifikovať aj so zatvorenými očami. Alebo vnímať topánky, ktoré máte na nohách. Veľmi účinné je počúvať zvuky okolo seba – nemusí ísť o nič pokojné, aj zvuk, ktorý za bežných okolností vyrušuje, môže pri sústredenom počúvaní pracovať pre vás.
Krízoví manažéri, ktorí prídu riešiť problémy firiem, považujú za kľúčovú vec presvedčiť ľudí, že ich projekt má zmysel – budúcnosť. A tá závisí od angažovania a zapojenia sa každého, kto projektu verí – prítomnosť. Rovnako v minulom čísle Profitu bývalý riaditeľ Svetovej banky, dnes rečník, ktorý prepája svety ekonómie a ekológie, tvrdil, že najťažšie je presvedčiť ľudí, že budúcnosť je teraz.