Telekomunikační operátori Orange a T-Mobile majú do roku 2021 podľa výpočtov Telekomunikačného úradu SR stratiť okolo 2,3 milióna zákazníkov. Aj o takéto odhady oprel úrad rozhodnutia, ktorými predĺžil ich GSM licencie na ďalšie desaťročie. Nevedno, či išlo o matematiku, alebo to boli prosté odhady. V rozhodnutiach sa nespomína žiadna analýza trhu. „Nejde o matematický výpočet, ale o predpokladaný vývoj na trhu,“ povedal hovorca úradu Roman Vavro pre denník Sme. Takmer polovica údajov, ktoré sa týkajú výnosov a počtu zákazníkov, nesedí s výročnými správami operátorov. To môže vyústiť až do situácie, že im štát bude musieť vrátiť časť poplatku. T-Mobile má podľa rozhodnutí zaplatiť 47,8 milióna eur, Orange zasa 40,7 milióna eur. Výška poplatkov má zodpovedať sume mesačných tržieb operátorov v roku 2016, ktoré úrad iba odhadol. Prečo má ísť o mesačné tržby, inštitúcia v rozhodnutí neodôvodnila. Ak aj úrad zdôvodnil použitú metódu, pri svojich výpočtoch vychádzal zo zlých údajov. T-Mobile mal vlani podľa úradu 2,1 milióna zákazníkov, ale reálne ich bolo o 300-tisíc viac. Nezrovnalosti sú aj v ďalších rokoch. Firme Orange síce počty klientov sedia, no chyby sú vo výnosoch. V roku 2007 podľa úradu vybrala od zákazníkov o 1,4 miliardy korún menej, ako to uvádza výročná správa. Podobné chyby má úrad aj pri ďalších štyroch rokoch. Firme T-Mobile zasa regulátor výnosy nafúkol a pridal jej 433 miliónov korún. Orange a T-Mobile zatiaľ o ďalšom postupe iba rozhodujú.
