BMW I3 Concept prechádzal vývojom od prvej skice až po aktuálnu štúdiu ako elektromobil. Znamená to, že sa zohľadňovali špecifiká takéhoto pohonu. Už samotná horizontálne delená architektúra LifeDrive je zaujímavá. Spodná časť Drive sa podriaďuje rozmernému akumulátoru. Ten zaberá celú strednú časť podlahovej sekcie. Výsledkom je nízke ťažisko a optimálne rozloženie hmotnosti na obidve nápravy. Nad zadnou zaujal pozíciu elektromotor. Táto koncepcia vytvára dostatočný priestor pre bohato dimenzované deformačné zóny v prednej aj zadnej časti vozidla. Nevyžaduje si ani stredový tunel. Tým väčší priestorový komfort ponúka v štvormiestnom interiéri a až dvestolitrový kufor.
NEVŠEDNÁ AGILITA. Samotný elektromotor je navrhnutý pre prevádzku v mestskom prostredí. Vyvinie výkon 125 kW a jeho krútiaci moment na úrovni 250 Nm má vodič k dispozícii už na začiatku rozbehu. Preto BMW i3 Concept vyniká nevšednou agilitou. Z pokoja na stovku akceleruje rýchlejšie ako za osem sekúnd a dosahuje maximálnych 150 km/h. Podľa techniky jazdy sa akčný rádius pohybuje v rozmedzí 130 až 160 kilometrov. Zásobáreň energie –špeciálne vyvinuté lítiovo-iónové batérie – udržiava v optimálne pracovnej teplote inteligentný systém vyhrievania a chladenia. Spoľahlivý recept na dlhú životnosť. Na regeneráciu batérií stačí verejná, bežne dostupná elektrická sieť. Kým dobíjanie z nuly na plnú kapacitu si vyžaduje šesť hodín, rýchle dobitie na 80 percent kapacity netrvá dlhšie ako hodinu.