Najmenší model mníchovskej automobilky sa uchádza o priazeň od roku 2004. Jediný kompakt s pohonom zadných kolies si za ten čas osvojilo viac ako milión nových majiteľov. BMW radu 1 druhej generácie si v segmente vzácnu klasickú koncepciu uchovalo. Navyše ako prvý automobil nižšej strednej triedy disponuje osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Prvá sa verejnosti predstavila najpraktickejšia verzia BMW radu 1 s päťdverovou karosériou. Medzigeneračne trochu rozmerovo narástla. Má o 30 milimetrov väčší rázvor a o 85 mm dlhšiu karosériu. Rozchod kolies je širší o 51 mm vpredu a o 72 mm vzadu.
Batožinovému priestoru zasa pribudlo desať percent kapacity navyše, a tak má teraz základný objem 360 litrov. To je príjemné, ale nič výnimočné. V týchto disciplínach totiž BMW ani vo svojom jednotkovom vyhotovení s konkurenciou nesúťaží. Tvorcovia si dávajú oveľa viac záležať na optimálnom rozložení hmotnosti na obe nápravy. A to sa blíži ideálnemu pomeru 50 : 50.