Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Nový up! mení hranice mini

Musí byť malý a úsporný, aby sa hodil do mesta. Mal by mať priestranný interiér a bezpečnosť ako veľké auto. Nesmie mu chýbať charizma a... bude z Bratislavy. Takto si to naprojektovala automobilka Volkswagen, potom otestovala vývojové štúdie a teraz zverejnila výsledok – Nový up! v sériovej podobe.

Ako dosiahnuť, aby Nový up! nevyzeral ako malý hranol. To bola vážna úloha aj pre tím dizajnérov vedený Klausom Bischoffom. Nedalo sa vyhnúť extrému a keď už, nech sa potom z neho stane prednosť.

Prítulne okatý. Dĺžkou svojej karosérie 3,54 metra a šírkou 1,64 metra patrí toto „dielko“ k najmenším autám vôbec. Ale rázvor náprav (2,42 m), ktorý do značenej miery predurčuje priestorové pomery v interiéri, je v pomere k celkovej veľkosti karosérie vskutku ohromný. Navonok táto disharmónia vyzerá celkom harmonicky a stabilne s kolieskami zakomponovanými pod rozšírené blatníky v rohoch karosérie. Potom už máme pred sebou trojdverový hatchback s dlhou strechou a kolmými zadnými dverami, vyzývavou muskulatúrou a prítulne okatou prednou partiou.

SkryťVypnúť reklamu

Všetko vpredu. V porovnaní s vývojovou štúdiou z roku 2007 sa up! navonok takmer nezmenil. Pohon má však principiálne iný. Sériový model sa vrátil k najosvedčenejšiemu receptu pre malé autá – všetko vpredu. Pri decembrovej premiére v Nemecku si budú môcť zákazníci vybrať z dvoch benzínových trojvalcov novej generácie, ktoré sú pod prednou kapotou. Oba s litrovou kubatúrou, ale rozdielnou úrovňou maximálneho výkonu 44 a 55 kW. Takto vybavený Nový up! kombinovaný s technológiou BlueMotion (vrátane systému stop/štart) sa pýši závideniahodnou ekonomikou prevádzky. V závislosti od výkonovej verzie spotrebuje 4,2 či 4,3 litra benzínu na sto kilometrov v kombinovanom cykle. Po prepočte na emisie CO2 to vychádza na menej než sto gramov na kilometer jazdy. Neskôr bude k dispozícii aj plynový up! s maximálnym výkonom 50 kW.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HU3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4HU3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Ilustračná snímka
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Kováčika už pre kauzu Bašternák neriešia. Dokonca chýba výpoveď

Vyšetrovateľ bol nadštandarne ústretový.

špeciálny prokurátor Dušan Kováčik, ktorého zadržala Národná kriminálna agentúra (NAKA) v Bratislave vo štvrtok 22. októbra 2020.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Ilustračné foto.