Ako dosiahnuť, aby Nový up! nevyzeral ako malý hranol. To bola vážna úloha aj pre tím dizajnérov vedený Klausom Bischoffom. Nedalo sa vyhnúť extrému a keď už, nech sa potom z neho stane prednosť.
Prítulne okatý. Dĺžkou svojej karosérie 3,54 metra a šírkou 1,64 metra patrí toto „dielko“ k najmenším autám vôbec. Ale rázvor náprav (2,42 m), ktorý do značenej miery predurčuje priestorové pomery v interiéri, je v pomere k celkovej veľkosti karosérie vskutku ohromný. Navonok táto disharmónia vyzerá celkom harmonicky a stabilne s kolieskami zakomponovanými pod rozšírené blatníky v rohoch karosérie. Potom už máme pred sebou trojdverový hatchback s dlhou strechou a kolmými zadnými dverami, vyzývavou muskulatúrou a prítulne okatou prednou partiou.
Všetko vpredu. V porovnaní s vývojovou štúdiou z roku 2007 sa up! navonok takmer nezmenil. Pohon má však principiálne iný. Sériový model sa vrátil k najosvedčenejšiemu receptu pre malé autá – všetko vpredu. Pri decembrovej premiére v Nemecku si budú môcť zákazníci vybrať z dvoch benzínových trojvalcov novej generácie, ktoré sú pod prednou kapotou. Oba s litrovou kubatúrou, ale rozdielnou úrovňou maximálneho výkonu 44 a 55 kW. Takto vybavený Nový up! kombinovaný s technológiou BlueMotion (vrátane systému stop/štart) sa pýši závideniahodnou ekonomikou prevádzky. V závislosti od výkonovej verzie spotrebuje 4,2 či 4,3 litra benzínu na sto kilometrov v kombinovanom cykle. Po prepočte na emisie CO2 to vychádza na menej než sto gramov na kilometer jazdy. Neskôr bude k dispozícii aj plynový up! s maximálnym výkonom 50 kW.